Українська мова
5 клас
Контрольна
робота
Тема: “Складне речення. Пряма мова. Діалог”
І рівень
1. Складним називають речення:
а) у якому одна граматична основа;
б) у якому є вставні слова, однорідні члени
речення;
в) яке утворене з двох або кількох простих;
г) у якому є другорядні члени.
2. Частини складного речення
можуть поєднуватися словами:
а) бо,
тому що; б) на, під;
в)
усе, не; г) під,
для.
3. Висловлювання якоїсь особи,
передане дослівно, без змін, називають:
а) простим реченням;
б) прямою мовою; в) словами
автора; г) вставними словами.
4. Речення «Васильку,
го-о-в! А йди сюди!» — гукнув з
подвір'я батько побудоване за схемою: а)
А: «П »; б) «П », — а; в)«П!» — а; г) А:«П!».
5.Садок потонув у
чистому ранковому повітрі, зверху лилася на нього золота сонячна хвиля є реченням:
а)
із прямою мовою; б) зі вставним
словом; в) складним; г) простим
6. Пряма мова береться у:
а)
дужки; б) лапки; в) тире з обох боків; г) квадратні дужки.
7. Визначити рядок, у якому міститься продовження речення Діалог – це…
а) особливий різновид чужого
мовлення; б) точно відтворений чужий
вислів;
в) розмова двох чи кількох осіб; г) чуже мовлення, уведене автором розповіді в
текст.
8. Вкажіть речення, у якому неправильно розставлені
розділові знаки:
а) « Той лиш пошани
достоїн, хто мову шанує свою», - підкреслював Володимир Сосюра;
б) Я запитав
товариша: «Ти підеш на річку ловити рибу?»;
в) «Можна все на
світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину» - слушно застерігає
Василь Симоненко.
9. Вкажіть речення, у якому правильно розставлені
розділові знаки:
а) «Як гарно»! – сказала
сестра;
б) На плакаті
написано: «Дружіть з книгою!»;
в) « Я піду на річку
ловити рибу» - сказав Олег.
10. Вкажіть речення, яке відповідає схемі А: «П?»:
а) Не на тебе ждать я
буду поет відповідає;
б) Тут поет запитав
Хто там;
в) Лицар крикнув От
спасибі .
11. Вкажіть схему, яка відповідає
реченню Котра
година запитує Михайлик:
а) А:
«П?»; б) «П», - а; в) «П?» - а.
12. Вкажіть речення, у якому неправильно розставлені
розділові знаки:
а) Учитель
природознавства сказав – «Завтра ми будемо працювати в саду;
б) « Ой, яка чудова
українська мова!» - захоплено писав поет Олександр Підсуха;
в) « Ніщо так не
красить людину, як натхнення», - подумала Ярослава.
ІІ рівень
1. Спиши речення. Розстав розділові
знаки. Накресли схему.
Чайки
сідають на воду сказала жінка і посміхнулася.
2. Спиши речення. Розстав
розділові знаки, підкресли головні та другорядні члени.
Поблизу
росли золоті явори але ніхто не бачив білих беріз.
3. Розставте
розділові знаки при діалозі:
Мамо а Зайчик - Побігайчик боїться Кози перебиває Павлик
материну казку.
Боїться боїться моя дитино відповідає матуся.
Мамо нащо та погана Коза – Дереза знов питає Павлик.
Так Бог дав сину гомонить мати далі
Комментариев нет:
Отправить комментарий